Algemene voorwaarden (01-12-2020)
Kattentrimsalon Katcare, ingeschreven onder Kamer van Koophandel nummer: 81013361
Deze algemene voorwaarden gelden voor iedere overeenkomst tussen kattentrimsalon Katcare, de eigenaar en het te behandelende dier in de salon, waarop deze algemene voorwaarden van toepassing zijn.
Eventuele afwijkingen op deze algemene voorwaarden zijn slechts geldig indien deze uitdrukkelijk schriftelijk of elektronisch zijn overeengekomen.
Typfouten of vergissingen op de website, in folders of publicaties zijn niet bindend.
Tarieven:
– De klant verbindt zich met kattentrimsalon Katcare en zal de hiervoor afgesproken prijs betalen.
– Indien dit niet voor de vachtbehandeling besproken is gaat kattentrimsalon Katcare er vanuit dat de tarieven de klant bekend zijn. De tarieven zijn te vinden op de website www.katcare.nl onder het kopje: “ prijslijst“.
– Er kan een meerprijs worden aangekondigd en berekend door kattentrimsalon Katcare omdat het te behandelende dier klitten, vilt, vlooien, teken of luizen heeft, of in algehele slechte vacht conditie wordt binnengebracht.
– De trim behandeling dient voor of op de dag van de behandeling betaald te worden, dit kan door middel van een contante betaling of een betaalverzoek.
Aansprakelijkheid:
– Door opdracht te geven aan kattentrimsalon Katcare erkent de opdrachtgever dat hij en kattentrimsalon Katcare een inspanningsverbintenis aangaan. Kattentrimsalon Katcare zal zich naar beste kunnen inspannen om het beoogde resultaat te bereiken.
– Kattentrimsalon Katcare kan nooit garanderen dat het beoogde resultaat daadwerkelijk wordt bereikt en is niet aansprakelijk voor het niet of niet-volledig bereiken van het beoogde resultaat.
– Evenmin is kattentrimsalon Katcare niet aansprakelijk voor schade die zou kunnen ontstaan als gevolg van een behandeling waar voorafgaand duidelijk is uitgelegd dat de behandeling door het aanleveren van een geklitte vacht risico’s met zich mee brengt. De klant heeft door de opdracht te geven voor behandeling van een geklitte vacht de risico’s aanvaard. Eventuele dierenartskosten zijn dan ook geheel voor de klant.
– De trimster garandeert dat de in de trimsalon uitgevoerde behandeling voldoet aan de eisen van vakbekwaamheid. Net als zij daarbij gebruik maakt van deugdelijke middelen en materialen.
– De trimster mag ten aanzien van de te verrichten behandeling ervan uitgaan, dat het te behandelende dier in een goede lichamelijke conditie verkeert. Omstandigheden bij het dier die het resultaat van de behandeling kunnen beïnvloeden, of die kunnen leiden tot voor de klant ongewenste nevenverschijnselen, dienen door de klant vooraf aangegeven te worden. Hieronder valt medicijngebruik, allergieën etc. Net als een slecht onderhouden vacht kan dit een afwijkend eind resultaat opleveren.
– Is de behandeling niet zoals de klant verwachtte dan kan de klant een klacht indienen bij de trimster. De klant dient de klacht binnen 48 uur na de behandeling kenbaar te maken aan de trimster.
– De klant dient de trimster de mogelijkheid te bieden om de klacht op te lossen door middel van een nieuwe behandeling. De trimster is niet verplicht om de klant geld terug te geven bij ontevredenheid. Het is ten alle tijden het doel om het dier met een tevreden resultaat te behandelen. Mocht dit uitkomen op een ander type behandeling dient deze betaald te worden door de klant zelf.
– De trimster aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid indien tegen het advies in, de klant toch eist dat er bepaalde werkzaamheden doorgang moeten vinden. Mocht de trimster niet achter deze werkzaamheden staan zal deze afspraak geweigerd worden.
– Indien er schriftelijk reactie wordt gegeven op de algemene voorwaarden, mag dit gemaild worden naar: alice@katcare.nl. Ik zal er naar streven om binnen 24 uur een reactie te geven.
No-shows:
Zoals iedereen van mij gewend is, ben ik geen standaard trimsalon maar transparant, duidelijk en eerlijk. Echter is ook mijn tijd beperkt en zal ik de volgende voorwaarde hanteren bij het niet komen op de ingeplande afspraak:
-Afzeggen 48 uur voor de behandeling – kosten = Gratis
Klanten kunnen tot maximaal 48 uur van te voren gratis annuleren. In de herinneringsmail die 72u voor de afspraak verzonden word kan gereageerd worden.
– Afzeggen 24 uur voor de behandeling – kosten = 50%
Klanten die hun afspraak 24 uur voor de behandeling annuleren wordt 50% van de behandeling in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd en plaats.
– Niet gekomen/Vergeten/Te laat, kosten = 100%
Wat versta ik onder te laat? Je bent te laat wanneer ik niet aan de behandeling kan beginnen omdat de planning daar geen ruimte meer voor biedt. Klanten die geen gebruik maken van de gereserveerde plaats of te laat zijn, net als alle mogelijkheden om een afspraak af te zeggen niet gebruiken en onaangekondigd niet verschijnen, wordt het volledige bedrag in rekening gebracht voor de gereserveerde tijd en plaats. De no-show incasso wordt door het bedrijf Ik kan niet meer B.V. behandeld.
E-mail herinnering:
Je ontvangt 72 uur voor jouw afspraak een extra herinnering in de vorm van een e-mail. Soms belanden deze herinneringen in de spam-box van de ontvanger waardoor het lijkt of deze niet verstuurd is. Deze e-mail is een extra geheugensteun, je bent echter zelf verantwoordelijk voor het noteren en nakomen van jouw afspraak. Maar mocht je niet meer weten wanneer je jouw afspraak hebt gemaakt neem dan even contact met mij op.
Aansprakelijkheid klant (eigenaar):
Indien er enige schade door het te behandelen dier wordt aangericht in de salon, aan de trimster of enige (on)roerende goederen, dan is de eigenaar van het dier aansprakelijk voor alle geleden schade.
Mocht je als klant met vragen blijven zitten omtrent de algemene voorwaarden laat mij dat dan weten.